.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عوارض استفاده طولانی مدت از کديين ها

يک متخصص مغز و اعصاب گفت: استفاده از مسکن ها به خصوص کديين ها به صورت دو بار در هفته به مدت يک ماه، نه تنها درد را تسکين نمي دهد بلکه خود باعث سردرد مي شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر "مهدي انصاري نيا" در حاشيه برگزاري شانزدهمين کنگره نورولوژي و الکتروفيزيولوژي ايران گفت: تمام متخصصان سردرد در کل دنيا به اين نتيجه رسيده اند که داروهاي مسکن و حتي داروهايي که براي درمان سردرد، با نسخه پزشک تجويز مي شود، اگر بطور مداوم و به صورت هفته اي دو روز استفاده شود، به مرور زمان يعني بين سه تا چهار هفته ، خود باعث سردرد مي شود.

وي گفت: توصيه ما به افرادي که دچار سردرد هستند اين است که اگر سردرد آنها در هفته اول و دوم به دارو جواب نداد ، ممکن است درد آنها علت خاصي داشته باشد که نياز به بررسي بيشتر دارد و يا اينکه سردرد مقاوم به دارو از جمله از نوع سردردهاي ميگرني مقاوم به درمان باشد که در هر حال بايد مورد معاينه پزشک قرار گيرد.
وي که يکي از سخنرانان شانزدهمين کنگره نورولوژي ايران با موضوع روش هاي جديد درمان سردرد بود، گفت: مهمترين اصل در درمان سردرد رفتار خود شخص است به اين صورت که فرد بايد برنامه مشخصي در زندگي داشته باشد و همه چيز منظم و سر وقت باشد؛ زيرا عوض شدن و يا به تاخير افتادن زمان خواب و يا زمان صرف غذا مي تواند باعث سردرد شود.

اين متخصص سردرد افزود: گاهي عوض شدن حالت هاي شخص ، تغييرا هوا و محيط نيز مي تواند موجب بروز سردرد در فرد شود.

انصاري نيا، به بيماراني که سردرد آنها با مسکن ها تسکين نمي يابد توصيه کرد: اگر درد آنها بعد از يک هفته با استفاده از مسکن ها تسکين نيافت ، درمان با مسکن را قطع کنند و به پزشک مراجعه نمايند.
اين متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهاي موجود ، در کل دنيا هر فرد در طول زندگي خود به احتمال 80 درصد دستکم يک بار دچار سردرد مي شود و پنج درصد افراد نيز ، دچار سردردهاي دايمي هستند.
وي با اشاره به اينکه شايعترين نوع سردردها ، از نوع ميگرني است، گفت: حدود 18 درصد زنان و شش درصد مردان دچار اين نوع سردردها هستند.

اين فوق تخصص سردرد اظهار داشت: ميگرن بيماري است که از دهه اول و دوم زندگي شروع مي شود و در سنين 30 تا 50 سال اوج مي گيرد و بعد از اين دوره، از شدت و دفعات سردرد کاسته مي شود.
انصاري نيا اضافه کرد: سردرد نوع ميگرني با شدت صدا و نور ارتباط دارد و اگر فرد در محيط هاي عاري از صدا و نور قوي باشد، تسکين مي يابد.

وي يادآور شد: نوع ديگري از انواع سردرد، سردردهاي فشاري است که در افرادي که زمان طولاني پشت ميز مي نشينند با وارد آمدن فشار به ماهيچه هاي گردن و همچنين در افرادي که در معرض استرس و اضطراب هستند، بيشتر ديده مي شود.

انصاري نيا اظهار داشت: سردردهايي که با عوارض ديگري شامل سرگيجه، دوبيني، بي حسي در اندام ، تب و لرز و حالت بيهوشي همراه است، سردردهاي ميگرني نيستند بلکه ممکن است ناشي از خونريزي و يا سکته مغزي باشد که نياز به بررسي فوري دارد.

شانزدهمين کنگره نورولوژي و الکتروفيزيولوژي باليني 29 ارديبشهت تا اول خرداد ماه در هتل المپيک به کار خود پايان داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.